آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

معرفی شهر ترابزون (عروس دریای سیاه)

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی صدف

ترابزون یا طرابزون یکی از قدیمی ترین شه های ترکیه است که در کنار دریای سیاه قرار دارد. این شهر بسیار زیبا و پر از جاذبه های تاریخی است، از همین رو لقب عروس دریای سیاه به آن داده شده است. در این مقاله از مجله گردشگری گشت رویایی با جاذبه های گردشگری، لوکیشن، آب و هوا و سایر ویژگی های شهر ترابزون آشنا خواهیم شد. با ما همراه باشید.

سفری خاص و دل انگیز به عروس دریای سیاه در ترکیه

ترابزون ترکیه کجاست؟

ترابزون در شال شرقی ترکیه قرار دارد و در کنار دریای سیاه است. این موقعیت جغرافیایی باعث شده است تا طبیعت زیبا و چشمگیری داشته باشد. ترابزون یک شهر ساحلی است و مراکز گردشگری و تفریحی بسیار خوبی دارد. 

از جاهای دیدنی تربازون ترکیه می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: 

■ صومعه سوملا (Sumela Monastery) 

■ موزه ایا صوفیه ترابزون (Trabzon Hagia Sophia Museum) 

■ قلعه ترابزون (Trabzon castle) 

■ صومعه وازلون (Vazelon Monastery) 

■ قصر آتاتورک (Atatürk pavilion) 

■ اوزون گول (Uzungöl) 

■ بازار سرپوشیده بدستن (Bedesten) 

■ بزتپه (Boztepe) 

■ پارک زاگنوس دره (Zagnos Valley Park) 

■ غار چال (CAL CAVE) 

■ مسجد و آرامگاه گلبهار خاتون (Gulbahar Hatun Mosque)


جاذبه های گردشگری شهر ترابزون

جاذبه های توریستی شهر ترکیه: 

تله کابین 

پارک بوز تپه 

مساجد تاریخی شهر ترکیه 

صومعه سوملا 

عمارت آتاتورک 

فلات حیدر نبی 

روستای همسیکوی 

جاذبه های شهر ترابزون ترکیه: 

پارک بوز تپه 

دریاچه اوزون گل 

موزه ترابزون 

قلعه ترابزون 

ارتفاعات سلطان مراد 

موزه ایاصوفیه


آب و هوای شهر ترابزون چگونه است؟

شهر ترابزون د کنار دریای سیاه قرار دارد بنابراین آب و هوای گرمسیری و مرطوب دارد. میانگین دمای هوا در فصل بهار 14 درجه سانتیگراد است. در اردیبهشت و خرداد ماه هوا به مرور گرم می شود و دمای هوا تا 19-20 درجه سانتیگراد هم بالا می رود. معمولا شب ها خنک تر است. در فصل تابستان دما هوا باز هم افزایش می یابد اما این افزایش دما به گونه ای نیست که آزار دهنده باشد به طوری که دمای هوا بین 25-28 درجه متغیر است. تابستان این شهر برای ورزش های آبی و رفتن به ساحل بسیار مناسب است. اگر تحمل گرما ندارید در تابستان به ترابزون نروید زیرا رطوبت بالاست و ممکن است اذیت شوید. پاییز و زمستان: در فصل پاییز بیشترین بارش باران اتفاق می افتد و دمای هوا پایین می آید. در زمستان به طور میانگین دمای هوا به 5 درجه می رسد و بارش برف اتفاق می افتد. 

آب و هوای شهر ترابزون در عید:

آب و هوای ترابزون در عید سرد است. و به صورت میانگین تا اخر فروردین ماه به 15 درجه سانتیگراد می رسد. 

 بهترین آب و هوای شهر ترابزون برای سفر کردن:

با توجه به آنچه در مورد آب و هوای شهر ترابزون در زمان های مختلف سال گفتیم، بهترین زمان سفر بهار و اواخر تابستان و اوایل پاییز است.


مراکز خرید ترابزون در ترکیه

احتمالا خریدکردن در هر جایی برنامه‌ای جذاب و تفریحی است. با این حال، باید به این نکته توجه داشت که فرهنگ و عادات هر کشور می‌تواند حتی در رفتار خرید مردم تأثیرگذار باشد. بررسی برخی از این نکات ممکن است به شما کمک کند تا تجربه مثبت‌تری در خرید در آن کشور داشته باشید. در اینجا چند راهنمای اصلی برای خرید در ترابزون آورده شده است: استفاده از لیر به جای سایر ارزهایی مانند دلار یا یورو، توصیه می‌شود. باید به تخفیف‌ها توجه کنید. اواخر فصل‌ها زمان خوبی برای خرید ارزانتر است. تکنیک چانه‌زدن را حتما در نظر بگیرید، زیرا در ترکیه این امر رایج است. تندترین رفتار در خرید را نداشته باشید. به‌عنوان یک مسافر، شما محدودیت حمل بار را دارید و همچنین ممکن است بودجه محدودی داشته باشید. بنابراین طبقه‌بندی خوبی انجام دهید و مغازه‌ها را بررسی کنید. و در پایان، بعد از بازگشت به فرودگاه، حتما به بازگرداندن هزینه مالیات کالاهای فری تکس فکر کنید. 

مراکز تفریحی ترابزون ترکیه:

مرکز خرید فروم ترکیه 

مرکز خرید جواهر 

مرکز خرید وارلیباش آتاپارک 

بازار روس های ترابزون


تور ترابزون نوروز 1403

آژانس مسافرتی گشت رویایی به عنوان مجری اصلی تور نوروز ترابزون در ایران و با مجوز رسمی از سازمان گردشگری، بهترین تورهای سال نو را با ارزان ترین قیمت ها و کامل ترین خدمات اجرا می کند. برای مشاهده لیست قیمت ها و استعلام بروز ترین قیمت و شرایط تور همین حالا با کارشناسان ما در آژانس گشت رویایی تماس حاصل نمایید. شماره تماس: 34109-026 همچنین می توانید به سایت www.gashteroyayi.com بروید و لیست قیمت ها را مشاهده نمایید و به صورت آنلاین رزرو کنید. 

 جهت رزرو همین حالا اقدام نمایید: تور گروهی ترابزون


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران