آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

فستیوال گل های لاله استانبول

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی

از گذشته تا کنون گل لاله تاثیر عمیقی بر روی فرهنگ و هنر ترکیه داشته است. با قدم زدن در شهر استانبول می توانید نماد گل لاله را بر روی مساجد، فواره های آب و سایر قسمت های شهر ببینید، فقط کافی است به جزئیات دقت کنید.

جشنواره گل لاله در استانبول از ماه آوریل تا می برگذار می شود. در این مقاله میخواهیم تمام اطلاعات لازم جهت بازدید از این فستیوال را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

گل لاله، نماد ترکیه و بخصوص استانبول

گل لاله به گونه ای نماد شهر استانبول به حساب می آید. انواع مختلفی از گل های لاله وجود دارند، اما نوعی از گل لاله با گلبرگ های بلند و نوک تیز نیز وجود دارد که از زمان امپراطوری عثمانی در کاخ های ترکیه وجود داشته و نظر اروپائیان را به خود جلب کرده بود.

در گذشته های نسبتا دور فقط افراد ثروتمند بخصوص عثمانی ها و هلندی ها می توانستند گل لاله بخرند. هر کس که در خانه خود گل لاله داشت، ثروتمند شناخته می شود. در دوره حکومت سلطان سلیمان تحولی عظیم رخ داد. عقیده پادشاه بر این بود که همه ترک ها باید زیبایی گل لاله را ببینند و از آن لذت ببرند از همین رو بازار ها از گل لاله پر شد و تمام نقاط شهر و باغ ها و کاخ ها گل لاله کاشته شد. (البته لازم به گفتن است که عوامل دیگری هم در محبوبیت و همینطور تبدیل شدن گل لاله به نماد ترکیه نقش داشتند.)

گل لاله در فرهنگ ترکیه و عثمانی

در گشت و گذار در خیابان ها، موزه ها و سایر بخش ها بدنبال نماد گل های لاله باشید. مساجد قدیم و جدید لاله‌ها را بر روی کاشی‌های داخلی به تصویر می‌کشند و فرش‌های سنتی ترکیه اغلب دارای نقوش لاله هستند.

مرکز تماس وزارت فرهنگ و گردشگری این گل را به عنوان لوگوی خود نشان می دهد. همچنین ممکن است آن را روی فواره های قدیمی عثمانی، شیرهای شستشو و سنگ قبرها ببینید. بسیاری از سال‌های قرن هفدهم تحت رده شیدایی لاله قرار می‌گیرند، زیرا مردم از دست آنها دیوانه شده‌اند. اما در قرن هجدهم وضعیت لاله ها در هنر، اشعار، ترانه ها و فرهنگ چنین بود. مورخان آن را عصر لاله نامیده اند.

در مورد برج چاملیجا که به شکل گل ساخته شده است بخوانید.

زمان

جشنواره گل های لاله استابول از سال 2006 تا کنون هر ساله برگذار می شود. جالب است بدانید که گردشگران زیادی از سرتاسر نیا باری حضور در این جشنواره شرکت می کنند. هلند و ترکیه دو کشور اصلی در پرورش گل لاله در جهان هستند.

از 11 آوریل تا 3 می (23 فروردین تا 14 اردیبهشت) فستیوال گل لاله در شهر استانبول برگذار می شود.

لاله های مخصوص ترکیه به رنگ بنفش و زرد و قرمز که در پارک امیرگان ترکیه کاشته شده اند و دو خانم توریست که در حال عکاسی در کنار گل های لاله هستند.

رزرو تور استانبول با شرایط پرداخت اقساطی


فستیوال گل های لاله استانبول در کجا برگزار می شود؟

برجسته ترین مکانی که فستیوال لاله های استانبول هر ساله به صورت بین المللی در آن اجرا می شود پارک امیرگان می باشد. برنامه های دیگری همچون اجرای موسیقی نمایشگاه های نقاشی روی شیشه،خوشنویسی،عکاسی و شیشه گری نیز در این مکان اجرا می شود.پارک امیرگان یک پارک تاریخی است که در تنگه بسفر و در حومه شهر امیرگان قرار دارد.پارک امیرگان از جاذبه های تفریحی تاریخی استانبول می باشد که در فاصله 15 دقیقه تا میدان تکسیم قرار گرفته است.

نحوه دسترسی و هزینه بازدید از فستیوال گل های لاله

بازدید از پارک امیران(Emirgan park) رایگان می باشد مدت زمانی که معمولا برای بازدید از این مجموعه صرف می شود 2 ساعت می باشد از ساعت 7:00-22:30 می توانید از این مجموعه بازدید کنید.  

دسترسی به پارک امیرگان به وسیله مترو و اتوبوس امکان پذیر می باشد خط 40T و42T تکسیم خط 22RE و22E از کاباتاش به وسیله تراموای باجیلار-کاباتاش خط 40B منطقه بشیکتاش استانبول مترو استانبول YENIKAPI-TAKSIM-HACIOSMAN M2 METRO LİNE 

همین حالا نقشه خطوط مترو در استانبول را ببینید.

همچنین شما می توانید به وسیله کشتی از طریق خط امینونو-روملی کاواگی به پارک امیرگان بروید. 


پارک امیرگان برگذار کننده فستیوال لاله های استانبول



آدرس پارک امیرگان جهت بازدید از جشنواره لاله ها: 

   Reşitpaşa, Emirgan Sk., 34467 Sarıyer/İstanbul, Türkiye 


ده مورد از بهترین تفریحات در نزدیکی پارک امیرگان استانبول:


  • Sakip Sabanci Museum

شما می توانید با کشتی از Eminonu به Emirgan بروید و از آنجا تا موزه پیاده روی کنید.

  • The Seed

این مرکز رویدادهای بسیار درجه یک در داخل موزه Sakıp Sabancı واقع شده است. لابی بزرگ آن همچنین دارای یک تراس با منظره فوق العاده از تنگه بسفر است. اتاق کنسرت دارای آکوستیک بسیار خوبی است، صندلی‌های رنگارنگ که با محیط سیاه در تضاد هستند، بسیار راحت هستند و به خوبی دیده می‌شوند.

  • Mosque Emirgan Hamid-i Evvel

  • Hybrid

  • Ural Ataman Classic Car Museum

  • Istinye Park

  • Suleymaniye Mosque

  • Sultanahmet District

  • Baltalimani Japon Bahcesi

  • Rumeli Fortress


کشت تجاری گل لاله به زمان امپراطوری عثمانی مربوط می شود. سال 1554 به دوران طلایی لاله معروف است زیرا در این دوره تصمیم گرفته شد همه جا با استفاده از گل تزئین شود در قرن 16 تمام گل ها برای تکثیر به کشور هلند فرستاده شد.


نکاتی در مورد فستیوال گل های لاله استانبول

پیاز و بذر انواع گل ها برای خریداری وجود دارد.

به غیر از گل های لاله که در پارک امیرگان وجود دارد مراکز دیدنی دیگری وجود دارند که می توانید پیاده به آنجا بروید و از آنها دیدن کنید. ده مورد از بهترین آنها را برای شما در این مقاله آورده ایم.

بزرگترین فرش لاله جهان در استانبول

بزرگترین فرش لاله جهان در استانبول و در ماه آوردیل برگذار می شود. معمولا در دهه اول ماه آوریل این فرش از گل لاله پهن می شود اما زمان و روز دقیق آن چند روز قبل از فستیوال اعلام خواهد شد.

tulip festival


سفر به ترکیه با شرایط عالی و پرداخت اقساط (آژانس مسافرتی گشت رویایی)

سفر به ترکیه همیشه یک تجربه فوق العاده و جذاب است، اما گاهی اوقات هزینه های آن باعث می شود که از این تجربه دوری کنیم. با تورهای ارزان و اقتصادی که توسط آژانس مسافرتی گشت رویایی ارائه می شود، این مسئله دیگر یک مشکل نیست. این تورها به صورت اقساطی ارائه می شود، به این معنی که شما می توانید بعد از سفر هزینه های خود را پرداخت کنید. به این ترتیب، شما می توانید از سفر لذت ببرید. آژانس مسافرتی گشت رویایی به عنوان کارگزار تورهای زمینی با تجربه و حرفه ای شناخته می شود و هدف اصلی آن ارائه خدمات با کیفیت و قیمت مناسب به مسافران است. بنابراین، اگر به دنبال یک سفر ارزان و جذاب به ترکیه هستید، به آژانس مسافرتی گشت رویایی مراجعه کنید و از تجربه فوق العاده ای در سفر خود بهره مند شوید. شماره تماس جهت مشاوره رایگان با کارشناسان: 02634109 

 اگر هر گونه سوالی در خصوص تور ها و خدمات سفر دارید لطفا نظرات و سوالات خود را برای ما در بخش ثبت دیدگاه ها بنویسید.


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران