آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

دیوار بزرگ چین ( Great Wall of china)

نویسنده : تیم تولید محتوا گشت رویایی

جنگ و درگیری یکی از چالش هایی بوده که بشر همواره با آن دست و پنجه نرم کرده و به عنوان عاملی مخرب، زندگی انسانها را با تهدید جدی روبه رو کرده است. میل به قدرت طلبی، گسترش دامنه فتوحات، تصرف سرزمین های مختلف، از خواسته های جالب توجه و مورد علاقه برخی از حاکمان گذشته بوده است.

دیوار بزرگ چین شناخته شده ترین جاذبه گردشگری و یکی از عجایب هفتگانه در جهان شناخته شده است.

با توجه به وسعت زیاد، تسلط و کنترل بر تمام نقاط این سرزمین، همواره با سختی و مشکلات فراوانی همره بوده است و به همین منظور بهترین راه برای مقابله با دشمنان ایجاد استحکاماتی بود که توانایی پوشش نقاط مرزی حساس به خصوص در ناحیه شمالی این کشور را داشته باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از بهترین جاذبه های گردشگری جهان آشنا کنیم. با گشت رویایی همراه شوید.




آشنایی با شگفت انگیز ترین جاذبه گردشگری شرق آسیا

تاریخچه دیوار بزرگ چین

دیوار بزرگ چین، یکی از شگفت انگیز ترین سازه های ساخته دست بشر است بطور قطع این بنا را می توان بزرگ ترین و طولانی ترین اثر مهندسی در جهان دانست. برخی از نقاط این دیوار دچار فرسایش شدیدی شده اند و با توجه به قدمت تاریخی این سازه، رخدادهای مختلفی مانند جنگ و درگیری و حتی عوامل طبیعی در صدمه به برخی از نقاط این جاذبه گردشگری نقش داشته اند. قابل ذکر است که این سازه تاریخی در قرن های 15 و 16 با تکنیک های به روز شده مورد بازسازی قرار گرفته است. امروزه بسیاری از گردشگران برای بازدید از این بنای با شکوه، لحظه شماری می کنند. طولانی بودن این بنا از دلایل جذابیت روزافزون دیوار بزرگ چین محسوب می گردد. مساحت این جاذبه گردشگری معادل 21196 کیلومتر تخمین زده شده که از صحرای شرقی به صحرای غربی در شمال، بخش های اعظمی از کوه ها و دره های پر فراز و نشیب و حتی قسمت های بیابانی این کشور را نیز پوشش داده است.


مغول ها در قسمت شمالی چین سکونت داشتند که این رویداد، سایر مناطق را با تهدیدی جدی روبه رو می کرد.به این ترتیب با به سلطنت رسیدن یینگ ژنگ به عنوان اولین امپراتوری چین، فرصت مناسبی فراهم شد تا کنترل و تسلط بر امور کشور را از طریق ایجاد اتحاد میان مردم و کنار زدن مخالفان به دست گیرد. یینگ ژنگ پادشاهی قدرتمند بود که با هدف یکپارچه کردن حکومت، دستور ساخت دیوار های جدیدی را در مرز شمالی امپراتوری صادر کرد و اینگونه بود که تمام دیوارهای ناقص و از هم پاشیده به هم متصل شدند. افراد بی شماری در ساخت این بنای باشکوه نقش داشتند که عمده آنها مردمی عادی بودند. صد ها هزار نفر جان خود را در اثر این کار طاقت فرسا از دست دادند.با توجه به محدودیت در حمل بار استفاده از مصالح محلی مانند گل و سنگ بیشترین کاربرد را داشته است.

پادشاهان قبل از یینگ ژنگ، هیچگاه موفق به دیدن این اثر خارق العاده نشدند، زیرا دیوارهای ساخته شده در قسمت های مختلف از استحکام خوبی برخوردار نبوده و بارها دچار فرو ریختگی می شدند که همین امر سبب نفوذ بسیاری از مهاجمان مغول به داخل کشور شد. این جاذبه گردشگری حاصل تلاش های انسان هایی است که رنج و سختی زیادی را تحمل کردند، افراد بی شماری جانشان به خطر افتاد و از بین رفتند که در نهایت باعث خلق اثری ماندگار و فوق العاده شگفت انگیز شدند.

از جمله بخش های دیدنی و معروف این دیوار می توان به حای گوان در انتهای شرقی و دروازه جایو کوان در انتهای غربی، دیوار بادلینگ در نزدیکی بیجینگ و دیوار موتیان یو اشاره کرد که روزانه بازدیدکنندگان زیادی را از اقصی نقاط جهان به خود اختصاص می دهد.

هر حکومتی دیوار مرزی مختص به خود را ایجاد کرد. سلسله های شمالی نیز بخشی از دیوار بزرگ را بازسازی کردند تا در مقابل حمله مهاجمان بتوانند از خود دفاع کنند. 

امپراتوری مینگ در قرن 14 مغلوب سپاه اویرات شد و همچنین در نبرد با حمله لشکریان مغول نیز مقاومت خوبی از خود نشان نداد که این امر به شکست امپراتوری مینگ منجر شد. باتوجه به میزان صدمات زیادی که به دیوار ها وارد شد حاکم امپراتوری مینگ در صدد ساخت دژی مستحکم در مرز های شمالی برآمد که تا به امروز هم پابرجا مانده و به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در سطح بین المللی شناخته می شود.


چگونه انواع تور های گردشگری را با بهترین خدمات رزرو کنیم؟

قابل توجه مسافران عزیز:

با مراجعه به سایت www.gashteroyayi.com اطلاعات مربوط به نرخ انواع تور، برنامه سفر، ساعت پروازها و مدارک لازم  جهت تنظیم قرارداد را مشاهده نمایید و همچنین با شماره 02634109 تماس گرفته و از مشاوره رایگان کارشناسان گشت رویایی بهره مند شوید و در صورت تمایل تور مسافرتی مورد نظرتان را رزرو نمایید.


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران