آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

سفر به عمان در ماه رمضان

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی صدف

عمان یک کشور عربی و سنتی است. در این کشور مساجد زیبا و بزرگی وجود دارند. مردم سنتی کشور عمان بسیار معتقد هستند و همین امر باعث شده است تا سفر به عمان در ماه رمضان سوالات زیادی را در ذهن بوجود آورد. در این مقاله از گشت رویایی تلاش ما بر این است تا در مورد ماه رمضان در عمان و شرایط سفر توضیح دهیم، با ما همراه باشید.

سفر به عمان در ماه رمضان، ملاحضات، باید ها و نباید های سفر به عمان

آیا می شود در ماه رمضان به عمان سفر کرد؟

قطعا سفر به عمان در ماه رمضان تجربه عالی خواهد بود و حتی بهتر هم می شود! اما اگر قصد دارید در ماه رمضان بیایید، برخی ملاحظات و جنبه های عملی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

خورد و خوراک در مکان های عمومی در ماه رمضان

خوردن، آشامیدن، سیگار کشیدن و حتی جویدن آدامس از طلوع تا غروب آفتاب (یعنی روزه) ممنوع است و انجام آن در ملاء عام به شدت توهین آمیز است. اگر مجبورید این کار را در جمع انجام دهید، ابتدا سعی کنید از اطرافیان خود اجازه بگیرید. اگر راهنمای روزه‌دار استخدام کرده باشید، ممکن است یک موقعیت خاص اتفاق بیفتد که من به آن ادامه خواهم داد. و بدیهی است که شما باید تمام روز را با آنها باشید - در این صورت بدیهی است که از شما انتظار نمی رود که روزه بگیرید، اما مهم است که از وضعیت او آگاه باشید و از قبل با او صحبت کنید. 

به عنوان مثال، راهنما ممکن است از او بخواهد که در طول تور، جایگاه خاصی را برای شما در نظر بگیرد تا وعده‌های غذایی و میان وعده‌ها و آب بخورید، یا اگر در ماشین میان‌وعده و نوشیدنی می‌نوشید. وضعیت هتل شما بسته به هتلی که در آن اقامت دارید متفاوت خواهد بود، احتمالاً هتل های سطح بالاتر مانند معمول کار می کنند، اما بهتر است هنگام رزرو بپرسید تا از سیاست کاری آنها مطمئن شوید. ممکن است با برخی از عمانی‌ها مواجه شوید که روزه نمی‌گیرند (مثلاً خانم‌هایی که در دوره قاعدگی‌شان هستند، کسی که بیماری دارد و غیره)، و در این صورت اگر شما را دعوت کنند که با آنها غذا بخورید (مثلاً در خانه یا مزرعه‌شان و غیره) ممکن است پیش قدم شوید. زیرا احتمالاً ملاحظات فرهنگی مناسب را در آن مورد می دانند و رعایت می کنند.


وضعیت رستوران ها در ماه رمضان در کشور عمان برای توریست های خارجی

بیشتر رستوران‌ها و کافه‌ها احتمالاً در ساعات صبح بسته هستند و فقط برای وعده‌های افطار و عصر باز هستند، بنابراین اگر در حال گردش هستید، انتظار نداشته باشید رستوران‌ها در طول روز باز باشند و غذای خود را بر اساس آن بسته بندی کنید. 

وعده‌های غذایی شما در طول سفر باید برنامه‌ریزی شده باشد و احتمالاً باید مناطقی را که می‌توانید در ماشین غذا بخورید یا یک مکان پیک نیک در روز برای صرف وعده‌های غذایی خود ایجاد کنید. در حالی که بیشتر سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌ها در صبح باز هستند، بسیاری از سوپرمارکت‌ها (مخصوصاً کوچک‌ترها) احتمالاً در بعد از ظهر بسته می‌شوند و فقط بعد از ظهر بعد از نماز تراویح باز می‌شوند. بنابراین مطمئن شوید که بر اساس آن برنامه ریزی کنید، به خصوص هنگام بسته بندی آب برای سفرها و پیاده روی های خود. با گفتن تمام موارد فوق، معمولاً در اکثر رستوران ها بوفه های افطاری شگفت انگیزی وجود دارد که هرکسی می تواند آن ها را امتحان کند، سعی کند تماس بگیرد یا صفحه اینستاگرام برخی از رستوران های محلی را ببیند تا بداند چه معامله ای دارند و توصیه می شود از قبل رزرو کنید. برای اینها، انتظار می رود کمی قبل از وقت افطار (یعنی غروب آفتاب که مسلمانان افطار می کنند) برسید تا روی صندلی خود بنشینید، اما فقط زمانی که وقت شد شروع به خوردن غذای خود کنید (وقتی نماز بخوانید آن را خواهید شنید. گفت یا وقتی می بینید که بقیه هم دارند غذا می خورند).


فرهنگ مردم عمان در ماه رمضان

نسبت به افرادی که در طول زمان روزه داری با آنها ارتباط برقرار می کنید، به ویژه در روزهای ابتدایی ماه رمضان با افرادی که با ساعت ها و کم خوابی و قهوه سازگاری می کنند، با آنها ارتباط برقرار کنید و درک کنید، بنابراین اگر با فردی بدخلق/بی حال/ مواجه شدید، این را در نظر داشته باشید. عادات خواب اکثر مردم در ماه رمضان تغییر می کند و بیشتر آنها سعی می کنند یک چرت بعد از ظهر داشته باشند و حتی در روزهای هفته تا دیروقت بیدار بمانند. 

پسر بچه مسلمان در حال خواندن قرآن در یکی از مساجد عمان در ماه رمضان

اکثر دفاتر و مکان های کاری به ساعات ماه رمضان تغییر می کنند که در آن کارکنان مسلمان ساعات کاری را کاهش داده اند. بنابراین، در حالی که این بدان معناست که شهر و خیابان‌ها می‌توانند در طول روز ساکت باشند، همیشه گردهمایی‌ها و ضیافت‌های بزرگ تا شب برگزار می‌شود، و طبیعی است که مردم بعد از نیمه‌شب بیرون بروند و ملاقات کنند. زمان نماز در ماه رمضان ثابت می ماند، به جز نمازهای تراویح که قبلاً در عصر ذکر کردم. از غروب آفتاب، نماز مغرب (المغرب) تا بعد از نماز تراقویه، متوجه خالی شدن خیابان ها و شهر خواهید شد.


رزرو تور عمان _ مسقط ویژه نوروز 1403

تور نوروزی عمان با آفر ویژه و ارزان قیمت: آژانس گردشگری گشت رویایی برگذار کننده تور های عمان و سایر کشور ها با بهترین شرایط پرداخت و ارائه خدمات است. اگر قصد سفر به کشور عمان را دارید این فرصت طلایی را از دست ندهید و همین حالا با کارشناسان ما در آژانس گشت رویایی تماس حاصل نمایید. شماره تماس:34109-026 

 جهت مشاهده اطلاعات سفر، دانلود پکیج، اطلاعات هتل و برنامه سفر همین حالا کلیک کنید.


بهترین زمان برای سفر به عمان

بهترین زمان برای سفر به عمان در فصل زمستان است. در این فصل آب و هوا نبستا خنک است. بارش باران به صورت پراکنده باعث می شود تا هوا خنک شود.

در اواخر پاییز نیز هوا بسیار مناسب است اما در نظر داشته باشید که به دلیل افزایش تقاضا به سفر، قیمت بلیط تور ها تا حد ممکن بالا می رود.

در کل میتوانیم بگوییم از اوایل دسامبر تا اواخر مارس بهترین موقع برای سفر به عمان است.

از آنجایی که مارس و ماه رمضان و تعطیلات عید با هم تلاقی دارند، سفر به عمان در نوروز می تواند یک فرصت طلایی برای تجربه نهایت لذت و آرامش برای شما باشد.

www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران