آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر وان ترکیه

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی

نام شهر وان چند سالی است که به عنوان یکی از شهر های توریستی ترکیه بر سر زبان ها افتاده است اما حتما باید به این نکته توجه کنیم که وان یک شهر توریستی نیست و دلیل آن هم این است که زیرساخت های امکاناتی وان مانند سایر شهرها (استانبول و آنکارا و...) پیشرفته نیست.

یکی از مواردی که در سفر به وان ممکن است به چشم شما بیاید سیستم حمل و نقل شهر وان است. در این مقاله هدف ما این است تا شما را با سیستم حمل و نقل وان بیشتر آشنا کنیم و همچنین در مورد خطوط ارتباطی توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.


اطلاعات کامل و جامع از سیستم حمل و نقل عمومی در شهر وان

حمل و نقل عمومی وان با اتوبوس و دولموش

اگر به دنبال ارزان ترین وسیله نقلیه در شهر وان هستید، اتوبوس بهترین گزینه ممکن است. تنها با خرید یک بلیط می توانید از بخش های مختلف شهر دیدن کنید. شما هم می توانید در داخل شهر با اتوبوس به گشت و گذار بپردازید و هم به شهر ها و استان های دیگر سفر کنید. توسط اتوبوس های بین شهر وان می توانید به آنکارا یا استانبول بروید. 

حمل و نقل با اتوبوس در وان

در صورت تمایل به استفاده از روش ارزان حمل و نقل در شهر وان، می‌توانید به راحتی اتوبوس را انتخاب کنید. با خرید بلیط می‌توانید به آسانی از این سیستم نقلیه برای گردش در شهر استفاده کنید و حتی به شهرها و استان‌های دیگر نیز سفر کنید.

اگر میخواهید از بروز ترین قیمت ها و ساعات حرکت اتوبوس ها و مقاصد هر کدام اطلاع داشته باشید، وبسایت Kamil Koç این امکان را در اختیار شما قرار می دهد.

یکی دیگر از وسایل حمل و نقل رایج در شهر وان مینی بوس یا دولموش ها هستند. هزینه استفاده از مینی بوس ها بسیار ارزان است و بطور معمول مسافران برای جابجایی از آنها استفاده می کنند.

اتوبوس، ارزان‌ترین وسیله نقلیه در سیستم حمل و نقل وان است و با تهیه بلیط آن به راحتی می‌توان از بخش‌های مختلف شهر بازدید کرد. خوشبختانه، اتوبوس‌ها از پایانه‌های مسافربری نیز روزانه در چندین نوبت به شهرهای بزرگی مثل استانبول و آنکارا می‌روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد حمل و نقل وان و اتوبوس‌ها باید به وب‌سایت Kamil Koc مراجعه کنید. در کنار اتوبوس‌ها، در سیستم حمل و نقل وان می‌توان یک وسیله دیگر یعنی دولموش (Dolmus) را هم پیدا کرد. دولموش در واقع همان مینی‌بوس است که علاوه بر سیستم حمل و نقل وان، در بسیاری از شهرهای ترکیه نیز می‌توان آنها را پیدا کرد. هزینه استفاده از این مینی‌بوس‌ها ناچیز است و علاوه بر مسیرهای درون‌شهری، از آنها برای جابجایی مسافران میان شهرهای مختلف نیز استفاده می‌شود. هرچند، به خاطر نزدیکی وان به ایران، بسیاری از افراد قید وسایل نقلیه در سیستم حمل و نقل وان را زده و با خودرو شخصی به این شهر سفر می‌کنند. نرخ کرایه دولموش در گذشته 1.5 لیر بوده که البته ممکن است این رقم حالا تغییر کرده باشد. به علاوه، قیمت وسایل نقلیه عمومی مورد استفاده در سیستم حمل و نقل وان بسته به مسافتی که طی می‌کنید، متغیر خواهد بود.


حمل و نقل عمومی با قطار در شهر وان ترکیه

قطارها بخشی دیگر از سیستم حمل و نقل وان را تشکیل می‌دهند و برای افرادی در نظر گرفته شده‌اند که می‌خواهند از وان به دیگر شهرهای بزرگ ترکیه بروند. ایستگاه اصلی وان در بخش غربی شهر و نزدیکی دریاچه وان قرار گرفته و قطارهای آن هر هفته به آنکارا می‌روند. برای اطلاع از زمان دقیق حرکت قطارها و قیمت آنها باید به وب‌سایت راه‌آهن ترکیه به نشانی cdd.gov.tr مراجعه کنید.

سیستم حمل و نقل با قطار در وان

وان به عنوان پایانه غربی خط آهن باری و مسافری از ایران شناخته می‌شود که البته فعلا فعالیت آن به حالت تعلیق درآمده است.


حمل و نقل عمومی با تاکسی در شهر وان کشور ترکیه

تاکسی‌ها در ترکیه همیشه به دلیل قیمت بالای سوخت هزینه‌های بالایی داشته‌اند. اما بسیاری از افراد به دلیل راحتی و سرعت بالای تاکسی‌ها یا دوری از محیط‌های شلوغ‌تر، انتخاب می‌کنند از این وسیله نقلیه استفاده کنند. تاکسی‌ها عموما با تاکسی‌متر کار می‌کنند و در سیستم حمل و نقل وان نقش مهمی دارند. همچنین تاکسی‌هایی وجود دارند که با دریافت هزینه‌های ثابت، در مسیرهای کوتاه به خدمت شما می‌آیند. در صورتی که مشکلی با پرداخت هزینه‌های تاکسی ندارید، این وسیله نقلیه ممکن است انتخاب اول شما در سیستم حمل و نقل وان باشد؛ در غیر این صورت، اتوبوس و دولموش ممکن است گزینه مناسب‌تری برای شما باشند.


حمل و نقل _ گشت و گذار با کشتی در وان

اگر به سفر دریایی علاقه دارید، بهتر است بدانید سیستم حمل و نقل وان شامل کشتی‌های مسافری و باری نیز شده و روزانه، چندین مرتبه میان وان و تاتوان تردد می‌کنند. خوشبختانه، از سال 2015 شاهد به‌کارگیری کشتی‌هایی بسیار بزرگ در دریاچه وان هستیم تا سیستم حمل و نقل وان از هر نظر کامل باشد.

گردش با کشتی های گردشگری در دریاچه وان

شهر وان در ترکیه از جمله شهرهایی است که دسترسی به رودخانه مورد استفاده قرار می گیرد و از این راه برای حمل و نقل کالا و افراد استفاده می کند. سیستم حمل و نقل با کشتی در شهر وان از رودخانه مرزده استفاده می کند و کشتی های باربری و مسافربری بر روی این رودخانه حرکت می کنند. قیمت این سیستم حمل و نقل با کشتی ممکن است متغیر باشد و بسته به فاکتورهای مختلفی مانند فاصله، نوع بار و نوع کشتی متغیر باشد. برای استفاده از این سیستم حمل و نقل، می توانید با شرکت های حمل و نقل موجود در شهر وان تماس بگیرید و اطلاعات کاملی در مورد قیمت ها و زمانبندی ها بدست آورید. همچنین می توانید به صورت مستقیم به بندر یا ساحل رودخانه رفته و با کشتی های موجود در آنجا مذاکره کنید.


فرودگاه شهر وان (فرود فرید ملن )

همان‌طور که اشاره کردیم، سیستم حمل و نقل وان شامل هواپیما نیز می‌شود. فرودگاه فرید ملن (Ferit Melen) در حد فاصل 10 کیلومتری جنوب وان قرار گرفته و پروازهای منظمی به فرودگاه‌های بزرگ ترکیه از جمله آنکارا، آدانا، ازمیر، استانبول، آنتالیا و چندین فرودگاه دیگر دارد. قیمت بلیط هواپیما در وان به‌مراتب بالاتر از اتوبوس و قطار است.


فرودگاه فریت ملن شهر وان


هزینه سفر به وان (اقتصادی و مقرون بصرفه) با آژانس گشت رویایی

بهترین تورهای وان با توجه به سلیقه هر شخصی متفاوت است. برای مثال برای شخصی هتل در اولویت است در صورتی که ممکن است برای شخص دیگر نوع پرواز در اولویت باشد. برای اینکه بهترین و راحت ترین انتخاب را داشته باشید، ما طیف وسیعی از گزینه های سفر را در تاریخ های متفاوت در اختیار شما قرار داده ایم. 

کارشناسان ما، به صورت رایگان اطلاعات سفر را در اختیار شما قرار می دهند. جهت کسب اطلاعات همین حالا تماس بگیرید. شماره تماس آژانس گشت رویایی:34109-026 

 تور ویژه وان همه روزه از خوی

تور ویژه وان همه روزه از تهران

آژانس گشت رویایی کارگزار و برگذار کننده تور های زمینی وان است. کارشناسان ما با ارائه بهترین خدمات و پشتیبانی 24 در خدمت شما هستند تا بهترین تجربه سفر به وان را داشته باشید. جهت رزرو آنلاین تور به www.gashteroyayi.com مراجعه نمایید. در غیر این صورت می توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید و به صورت رایگان مشاوره بگیرید. 02634109


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران