آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

فستیوال بزرگ ماه رمضان در کشور ترکیه

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی صدف

ترکیه یکی از کشورهای لیبرال اسلامی در جهان است. مانند دبی در ترکیه هم قوانین سخت گیرانه ای برای ماه رمضان وجود ندارد. می توانید در ماه رمضان به ترکیه سفر کنید اما روزه نگیرید. ماه رمضان فرصت مناسبی است تا با سفر به ترکیه در فستیوال های آن شرکت کنید و خاطرات خوبی را برای خود بسازید.

ترکیه در ماه رمضان چگونه است؟

آداب و رسوم مردم ترکیه در ماه رمضان

ماه رمضان در ترکیه مانند کریسمس در کشور های مسیحی است و حال و هوای ویژه خود را دارد. دیدن این حس اجتماعی بسیار زیباست. در استانبول موسیقی، اجرا و همه چیز را در مناطق عمومی سلطان احمد خواهید دید. وعده افطار: حدود 30 دقیقه تا یک ساعت قبل از غروب خورشیدخیابان ها بسیار شلوغ می شوند و سفره ها و میز هایی پر از غذا را می بینید که پهن شده اند. جامعه مسلمان ترکیه 30 روز برای جشن گرفتن دور هم جمع می شوند. در عصر امروز که جامعه مدرن دائما در حال کار است، دیدن این صحنه که مردم در ترکیه سنت ها و جوامع خود را در اولویت قرار می دهند و دور هم جمع می شوند بسیار جذاب است. 

تجمع مسلمانان در مسجد جامع ترکیه برای بجای آوردن مراسم ماه رمضان

یکی از آداب جذاب مردم استانبول این است که مردم محلی را در همه جا میبینید که موقع افطار دست از کار خود می کشند و با دوستان و خانواده خود ملاقات می کنند تا در کنار هم افطار کنند.


آیا رستوران های ترکیه در ماه رمضان باز است؟

یک باور اشتباه در مورد ماه رمضان این است که اغلب می گویند رستوران ها در ماه رمضان بسته هستند. این باور اشتباهی است. ترکیه یک کشور لیبرال است و اگر به عنوان توریست وارد ترکیه می شوید مطمعن باشید در ماه رمضان گرسنه نخواهید ماند.

غذاهای سنتی ترکی در ماه رمضان که باید حتما امتحان کنیم

اگر در ماه رمضان به ترکیه سفر می کنید این فرصت را از دست ندهید و حتما غذا های مخصوص ماه رمضان را امتحان کنید. غذاها و خوراکی های ویژه ماه رمضان:

lentil soup

lentil soup غذا ویژه ماه رمضان در کشور ترکیه

 Ramadan flatbread Turkish tray borek with cheese


 Stuffed aubergine with meat


 Runner beans in olive oil


 Cacik



ساعات کاری مراکز تفریحی و مراکز خرید در ماه رمضان در کشور ترکیه

خوردن غذا در خارج از خانه در ماه رمضان ممنوع است. خوشبختانه در ترکیه اینطور نیست. از آنجا که ترکیه یک دولت سکولار است، هیچ قانون سختگیرانه ای در مورد آن وجود ندارد. با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان باید به چند نکته توجه کنید: برخی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها ممکن است زودتر از زمان عادی بسته شوند، برخی ممکن است به طور کامل بسته شوند و برخی دیگر همچنان طبق روال عادی کار می‌کنند. مناطق گردشگری و شهرهای بزرگ مانند استانبول یا کاپادوکیا کاملاً متفاوت هستند. ممکن است هیچ تغییری را مشاهده نکنید. آنها متوجه می شوند که مشتریانشان مانند آنها روزه نمی گیرند. به طور کلی مودبانه تلقی می شود که از خوردن و آشامیدن در فضای باز یا هنگام راه رفتن به دور از توجه به اطرافیان خودداری کنید. همچنین از سیگار کشیدن در اماکن عمومی خودداری کنید. پیدا کردن/خرید الکل در این مدت ممکن است دشوارتر باشد. تعطیلات قمری از شب قبل از روز تعطیل شروع می شود. به همین دلیل، یک روز قبل از عید فطر، دفاتر را در وقت ناهار تعطیل می‌بینید.

مراسم عید فطر یا شکر بایرامی در ماه رمضان

تعطیلات شکر بایرام که با نام های Şeker Bayramı یا عید فطر نیز شناخته می شود، یک جشن مذهبی است که در ترکیه در پایان ماه رمضان، ماه روزه در تقویم اسلامی، هر سال در زمان های مختلف مطابق با چرخه ماه برگزار می شود. این تعطیلات سه روزه پایان دوره روزه داری است. در طول تعطیلات قند بایرام، خانواده ها و دوستان با غذاهای سنتی تعطیلات، مانند باقلوا، لذیذ ترکی و سایر شیرینی ها جشن می گیرند، از این رو به ترکی Şeker Bayramı به معنی "جشن شکر" نامیده می شود. مسلمانان نیز در نماز عید ویژه در مسجد شرکت می کنند و به فقرا و نیازمندان صدقه واجب می دهند که به زکات فطره معروف است. بنابراین زمان جشن گرفتن، تبادل هدایا و شیرینی ها و دیدار با خانواده و دوستان است. جهت مطالعه بیشتر در مورد جشن شکر بایارم کلیک نمایید.


قوانین کشور ترکیه در ماه رمضان

ماه رمضان در ترکیه شامل پرهیز از غذا، نوشیدنی از طلوع تا غروب خورشید است. مسلمانان ترکیه در ماه مبارک رمضان به قرائت قرآن، نماز و فعالیت های خیریهمی پردازند و ارتباط خود را با خدا تقویت می کنند. از آنجایی که حکومتی سکولار است، در مورد روزه در ماه رمضان قانونی وجود ندارد. رعایت دقیق ماه رمضان توسط مسلمانان وجود دارد، در حالی که مسلمانان اسمی ممکن استدر طول ماه رمضان زندگی عادی خود را داشته باشند.

آیا ماه رمضان زمان مناسبی برای سفر به ترکیه می باشد؟

سفر به ترکیه در ماه رمضان مانند حضور در یک فستیوال بزرگ است. هر ساله توریست هایی زیادی از سرتاسر جهان به ترکیه سفر می کنند. اگر اهل شلوغی باشید، هیاهوی قبل از زمان افطار برای شما بسیار جذاب خواهد بود. همینطور پیشنهاد می شود غذاهای خوش مزه و سنتی که در ماه رمضان پخته میشود را امتحان کنید. قوانین سختگیرانه مخصوص روزه داران در ماه رمضان ممکن است تا حدودی دست و پاگیر باشد اما هیچ مشکلی برای شما بوجود نمی آورد.

تصورات اشتباه از ماه رضمان در ترکیه

در این بخش می خواهیم برخی از تصورات اشتباه در مورد ماه رمضان را با هم بررسی کنیم:

 _همه رستوران ها در طول روز بسته هستند. (کاملا اشتباه است.) 

_جاذبه های گردشگری زود تر از حد معمول بسته می شوند. (این هم کاملا اشتباه است. طبق قانون ساعات کاری جاذبه های گردشگری مشخص است و می توانید با مراجعه به سایت، ساعات را چک نمایید.)

 _در فضای عمومی نمی توانید بخورید، بیاشامید و یا سیگار بکشید. (این باور هم کاملا اشتباه است. البته باید دقت کنید کنید که در مکان های مشخص شده و مخصوص غذا و نوشیدنی میل کنید.) خوردن و نوشبیدن ممنوع نیست، اما بهتر است برای حفظ احترام به روزه داران در فضا های عمومی این کار را نکنید. 

_باور غلط دیگر این است که در ماه رمضان، الکل در دسترس شما نیست. 

_اگر در ماه ماه رمضان در ترکیه اقامت می کنید، حتما باید صبح زود بیدار شوید تا سحری میل کنید، این هم باور اشتباه دیگری است که کاملا اشتباه است.


مشاوره رایگان و رزرو تور های ترکیه در آژانس گشت رویایی

اگر به دنبال یک تور مسافرتی خوب و با قیمت مناسب هستید، ما در گشت رویایی آماده هستیم که شما را راهنمایی کنیم. کارشناسان ما با سابقه و تجربه در صنعت گردشگری آماده هستند تا شما را در انتخاب بهترین تور و مقصد تابعه یاری نمایند. شماره تماس :02634109 برای مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید و از تخصص و توانایی آنها برای انتخاب بهترین گزینه برای سفرتان بهره مند شوید. شما می توانید از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه به دفتر ما با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و تمامی سوالات و ابهامات خود را مطرح کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت ما مراجعه نمایید. www.gashteroyayi.com با اطمینان و خیال راحت دست به دست همراه با گشت رویایی، سفر به یک تجربه بی نظیر تبدیل شود. منتظر تماس شما هستیم!

تورهای وان از تهران

تورهای وان از خوی


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران