آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

موزه وان - پنجره ای به گذشته

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی صدف

موزه وان در شهر وان، ترکیه واقع شده است. این موزه دارای ویژگی های زیبا و منحصر به فردی است که آن را برجسته می کند. این موزه در ساختمانی با قدمت تاریخی قرار دارد و در آن مجموعه ای از آثار هنری و تاریخی از دوران قدیم تا کنون نمایش داده می شود. به علاوه ، موزه اورارتو به عنوان یک مقصد گردشگری معروف در شهر وان شناخته شده است.


 در این مجله گردشگری به صورت کامل در جاذبه ها، آثار باستانی، آدرس و شماره تلفن می خوانیم.


اطلاعات کامل در مورد موزه وان شهر وان

معرفی کامل موزه وان شهر وان

موزه اورارتو شهر وان یکی از دیدنی‌های مهم در شهر وان، ترکیه است. این موزه در سال ۱۹۵۴ تأسیس شده و بیش از نیم قرن تاریخ و فرهنگ شهر وان را نگهداری می‌کند. موزه اورارتو در یک ساختمان زیبا و تاریخی قرار دارد که در سال ۱۸۳۴ ساخته شده است. این ساختمان اولین بانک تجاری در شهر بوده و حالا به عنوان یک موزه عمومی و بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. 

آثار باستانی داخل موزه وان واقع در ترکیه

 موزه اورارتو پنج تالار اصلی دارد که در هر یک از آنها آثار متفاوتی نمایش داده می‌شود. تالار اصلی موزه، مجموعه‌ای از آثار هنری از دوره‌های گوناگون تاریخی ترکیه را به نمایش می‌گذارد. این آثار شامل نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، کاشی‌های سفالی، آینه‌های تزیینی و البسه‌های قدیمی می‌شود. تالار دوم موزه به تاریخ و فرهنگ قدیمی وان اختصاص دارد. در این تالار می‌توانید با تاریخ و میراث شهر آشنا شوید. تالار سوم مربوط به آثار هنری معاصر است که از افراد معاصر وان تحت نام آثار هنری معاصر وان نمایش داده می‌شود. 


نمایی از کتیبه ها و سنگ نوشته ها در داخل موزه وان

 تالار چهارم و پنجم نیز به تاریخ و فرهنگ اسلامی و کنیسه‌های قدیمی وان اختصاص دارد. در این تالارها می‌توانید با معماری اسلامی و مقامات مذهبی وان آشنا شوید. علاوه بر بخش‌های مذکور، موزه اورارتو نیز یک کتابخانه عمومی دارد که مجموعه‌ای از کتب و مقالات در مورد فرهنگ، تاریخ و هنر شهر وان را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. در مجموع، موزه اورارتو شهر وان یک مکان مناسب برای دیدنی‌ها و آثار هنری در توریست‌ها و علاقه‌مندان به فرهنگ شهر است. این موزه به لطف مجموعه‌های منحصر به فرد و گوناگون خود، یک تجربه فرهنگی بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد.


آثار باستانی موزه وان شهر وان

استلاهای پیروزی به خط میخی اورارتویی که در منطقه بسیار زیاد است و سنگ قبرهای قوچ و میش شکل متعلق به آکویونلوها و کاراکویونلوها از محل خود جمع آوری و به ساختمان انبار مورد نظر منتقل شدند.

با افزایش تعداد دارایی های فرهنگی در انبار، دفتر موزه وان در سال 1945 تأسیس شد. اداره موزه وان در سال 1972 برای حفظ و نمایش بهتر آثار کشف شده در نتیجه خرید یا کاوش های باستان شناسی تاسیس شد.

دستبند و بازوبند از برنز، طلا و نقره ساخته شده است. علاوه بر نمونه های روکش طلا از دستبندها، دستبندهای ساخته شده از رشته های مهره نیز کشف شد. سنت استفاده از دستبند قبل از اورارتویی به اوایل عصر آهن برمی گردد. دستبندهای ساخته شده از آهن، مانند نمونه های Van/Karagündüz، دارای سطح مقطع گرد و صاف هستند. استادان اورارتویی با قرار دادن فیگورهای مختلف بر روی فرم و انتهای آن، این سنت را غنی کردند.


آدرس و شماره تلفن موزه وان

آدرس: Yalı, 65140 İpekyolu/Van, Turkey شماره تلفن: 00904322177030

دسترسی های اطراف موزه

موزه اورارتو هتل الیت ورد وان پارک آبی چاقداش مرکز خرید AVM وان رستوران ارگوک گچ کباب


gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران