آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

بایدها و نباید های سفر به وان

نویسنده : تیم تولید محتوای گشت رویایی

وان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر های ترکیه است. در واقع ششمین شهر بزرگ ترکیه با توجه به مساحت آن است. جاذبه اصلی شهر وان یکی از جاذبه های طبیعی است. دریاچه وان بخاطر آتش فشان هایی که در گذشته در این شهر بوده اند بوجود آمده اند. دریاچه وان بزرگترین دریچه شهر ترکیه است. این شهر دارای تاریخ طولانی است و قدمت 5000 سال قبل از میلاد دارد.

راهنمای گردشگری وان Van Travel Guide

چگونه به وان برویم؟

وان با جاذبه های فرهنگی و تاریخی فراوان، مقصد گردشگری رو به رشد منطقه خود است. از تهران به وان پرواز مستقیم وجود ندارد. اما می توانید به استانبول بروید و از فرودگاه استانبول به وان سفر کنید. مدت زمان پرواز به وان از استانبول 2 ساعت و 5 دقیقه است. مدت زمان پرواز به وان از آدانا 1 ساعت و 5 دقیقه است. 

 سفر زمینی به وان با اتوبوس VIP:

یکی از دلایل محبوبیت تور وان مقرون به صرفه بودن و نزدیک بودن به ایران است. اگر قیمت تور وان را با شهر های دیگر را مقایسه کنید متوجه می شوید که اختلاف قیمت بسیار متفاوت است و شهر وان یکی از ارزان ترین شهر ها برای سفر است. اگر تور زمینی لحظه آخری وان را تهیه کنید، بسیار در هزینه خود صرفه جویی کرده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر از تورهای زمینی وان با کارشناسان ما در آژانس گشت رویایی تماس حاصل نمایید. 

 شماره تماس: 02634109 

www.gashteroyayi.com


چه کار هایی در شهر وان ترکیه غیر قانونی است؟

بهمراه نداشتن مدارک کارشناسی:

همه افراد اعم از شهروندان، توریست ها و ساکنان ملزم به همراه داشتن نوعی کارت شناسایی هستند. پلیس به ویژه در مکان های شلوغ مانند شهر وان (بخصوص در زمان هایی ک بسیار شلوغ است) و بزرگراه های اصلی، بازرسی های تصادفی انجام می دهد. ممکن است جریمه ای مانند جریمه برای به همراه نداشتن کارت شناسایی وجود داشته باشد بنابراین همیشه پاسپورت یا اجازه نامه اقامت و یک نسخه پرینت شده از ویزای خود را به همراه داشته باشید.

استعمال دخانیات در اماکن خاص:

استعمال دخانیات در تمام فضا های بسته از جمله کافه ها، رستوران ها، هتل ها، بارها و وسایل نقلیه عمومی و همچنین در باغ ها ی مساجد و بیمارستان ها ممنوع است. گاهی اوقات در برخی از رویداد ها و فستیوال ها که در فضای باز و عمومی برگذار می شود، برای نمونه رویداد های هنری، فرهنگی یا ورزشی ممنوع است.

استفاده، نگهداری یا قاچاق مواد مخدر غیر قانونی:

مجازات این جرایم سنگین و حبس بین 4 تا 24 سال است. عکاسی در نزدیکی اماکن نظامی یا رسمی: عکس گرفتن از اماکن نظامی یا رسمی غیرقانونی است. همیشه قبل از عکاسی در اطراف این مناطق از مسئولان وظیفه اجازه بگیرید.

توهین به ملت ترکیه یا پرچم ملی، تخریب پول:

مهم این است که مراقب باشید در مورد ملت ترکیه یا پرچم ترکیه چیزی توهین آمیز نگویید یا در شبکه های اجتماعی چنین چیزهایی ننویسید. همچنین تخریب یا پاره کردن پول ترکیه جرم محسوب می شود. مجازات این جرایم از 6 ماه تا 3 سال حبس است.

در اختیار داشتن، فروش یا صادرات آثار باستانی:

این جرایم دارای مجازات حبس از 5 تا 12 سال و همچنین جریمه نقدی است. ممکن است خرید برخی از آثار تاریخی در یک مغازه یا بازار قانونی باشد، اما قبل از خرید باید بررسی کنید که آیا خارج کردن آن از کشور خوب است یا خیر.

عدم پوشش مناسب هنگام بازدید از مسجد:

تورهای استانبول شامل بازدید از مساجد جذاب با معماری خیره کننده آنها می شود. اینها قطعا ارزش دیدن دارند، اما برای جلوگیری از توهین، کد لباس را به خاطر بسپارید. از زنان انتظار می رود که سر خود را با روسری بپوشانند و یک تاپ آستین بلند یا شال برای پوشاندن آرنج و حداقل یک دامن تا زانو یا شلوار بپوشند. مردان ممکن است تی شرت های آستین کوتاه بپوشند اما باید شلوار بلند بپوشند. برای رعایت احترام از راه رفتن در مقابل افرادی که در حال نماز هستند بپرهیزید و در مسجد آرام صحبت کنید. با احترام از راه رفتن در مقابل افرادی که در حال نماز هستند بپرهیزید و در مسجد آرام صحبت کنید.

نمایش عمومی همجنسگرایان:

اگرچه همجنس گرایی در ترکیه غیرقانونی نیست، اما در برخی از مناطق محافظه کار ممکن است ابراز محبت عمومی همجنس گرایان مورد نادیده گرفته شود. اگر یک زوج همجنسگرا با تبعیض یا اظهارات توهین آمیز مواجه شوند، در حال حاضر هیچ قانون ضد تبعیضی برای حمایت از آنها وجود ندارد. بهتر است این گونه نظرات را نادیده بگیرید و به منطقه امن تری بروید. اکثر مردم مشکلی ندارند


فستیوال هایی که در شهر وان برگذار می شود

فستیوال مهاجرت فلامینگوها (September) 

جشنواره بین المللی مهاجرت کفال مروارید (June) 

مراسم آیینی جزیره آکدامار (September) 

جشنواره هنر Emrah & Selvi (June) 

جشنواره عسل، گردو و طبیعت کانیسپی (May)


خرید تور های زمینی سفر به وان با شرایط عالی (آژانس گردشگری گشت رویایی)

انتخاب و رزرو بهترین تور سفر به وان با توجه به سلیقه شما. برای اینکه بهترین و راحت ترین انتخاب را داشته باشید، ما طیف وسیعی از گزینه های سفر را در تاریخ های متفاوت در اختیار شما قرار داده ایم. جهت رزرواسیون همین حالا با کارشناسان ما در آژانس گشت رویایی نماس حاص نمایید. شماره تماس: 02634109 

تور زمینی وان با بهترین شرایط پرداخت

قیمت تور وان با توجه به نوع پرواز، زمان رفت و برگشت و هتلی که انتخاب می کنید، متغیر است. آژانس گشت رویایی کارگذار و ارائه دهنده بهترین خدمات برای سفر های خارجی و داخلی است.


www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران