آژانس مسافرتی گشت رویایی صدفشرکت گشت رویایی برگزار کننده تورهای اقساطی 12 ماهه در تمامی مسیرها..
از من بپرسید!
کد امنیتی

آشنایی با فرهنگ کشور ژاپن

نویسنده : تیم تولید محتوا گشت رویایی

فرهنگ مردم ژاپن را در چند بعد می توان مورد بررسی قرار داد.عواملی که این کشور را با تمام جوامع توسعه یافته در جهان متمایز کرده آمیخته شدن تکنولوژی با زندگی سنتی بوده است. همین دلایل باعث منحصر به فرد شدن این کشور با سایر ملل شده است.

سفر کردن به سرزمینی که تا به حال به آنجا نرفته اید و خصوصیات و اشتراکات کمتری با کشور خودتان دارد می تواند جالب و هیجان انگیز باشد که می توانید کلی مطالب آموزنده و خاطرات شیرین و دوست داشتنی را با خود همراه کنید. توصیه میکنیم قبل از سفر، اطلاعات مربوط به آداب و فرهنگ و قوانین این کشور را به خوبی مطالعه کنید؛ در این مقاله از گشت رویایی قصد داریم تا شما را با کشور ژاپن بیشتر آشنا کنیم. با ما همراه باشید.




اطلاعات مختصری در مورد جاذبه های گردشگری ژاپن

ژاپن را بهتر بشناسیم

کشور ژاپن در آسیای شرقی و در قسمت شمال غربی اقیانوس آرام، واقع شده است. کشور ژاپن بیش از 4000 جزیره را درخود جای داده که شیکوکو، کیوشو، هونشو و هوکایدو جزء مهم ترین آن ها شناخته می گردند.این کشور یکی از پیشگامان برتر تکنولوژی در جهان محسوب می گردد. بخش صنعتی این کشور در حوزه تولید خودرو، لوازم خانگی، لوازم الکترونیکی و سایر عناوین فعالیت های بسیار خوبی را به دنیا عرضه کرده اند.

ژاپن، شرقی ترین کشور کره زمین محسوب می گردد؛ از این رو ژاپنی ها کشورشان را نپون کوکو به معنی خواستگاه خورشید می نامند و به همین جهت به سرزمین آفتاب نیز معروف شده است.



آداب و رسوم مردم ژاپن

مردمان ژاپن بسیار خوش فکر، خوش برخورد و بسیار با نظم و انضباط هستند.شاید تا به حال با استفاده از فیلم ها و بازی های رایانه ای به شناخت کلی راجع به این کشور به دست آورده و تصویر ذهنی حتی کوتاه و مختصر از این کشور داشته باشید؛ اما با سفر به این کشور به حقایقی پی خواهید برد که بیشتر به منحصر به فرد بودن این کشور افسانه ای پی خواهید برد.

احترام، تلاش و پشتکار، نظم و انضباط اجتماعی از خصوصیات بارز ژاپنی ها به شمار می رود.



اطلاعاتی که هر گردشگر باید راجع به ژاپن بداند

براساس اطلاعات به دست آمده، ژاپن یکی دیگر از کشورهایی است که در پذیرش مسافران بسیار سختگیرانه عمل می کند و ورود گردشگران را با چالش های جدی مواجه می سازد. قوانین و مقرراتی که قبل از سفر به ژاپن باید اشراف کامل به آنها داشته باشید. توجه شما را به چند نکته راجع به قوانین و مقررات ژاپن جلب می کنیم.

به همراه داشتن انواع دارو های مسکن به این کشور غیر قانونی بوده و ممنوع است. قرص ها و شربت هایی که حاوی کدئین هستند می تواند حسابی برایتان دردسر ایجاد کنند.

هنگام رانندگی در روزهای بارانی بسیار حواستان به عابران پیاده باشد و با احتیاط از کنار آنها عبور کنید زیرا پاشیدن گل و لای در این کشور جرم تلقی شده و جریمه سنگینی را نیز به همراه خواهد داشت.



هنگام خرید حواستان به مقدار وجه نقدی که از فروشنده به عنوان بقیه پول دریافت می کنید باشد و آن را به خوبی شمارش کنید. خیلی از افراد ناخواسته دچار دردسر های ناشی از عدم محاسبه درست می شوند که به جرم کلاهبرداری متهم شناخته می شوند که جریمه و حبس را در پی خواهد داشت.

دستورالعمل های سختگیرانه ای بری افرد سیگاری در نظر گرفته شده تا یتواند نتایج بازدارنده ای به همراه داشته باشد. اگر سیگاری هستید به این نکته توجه داشته باشید که استعمال سیگار در معابر عمومی ممنوع بوده و هنگام راه رفتن جرم تلقی می گردد و می تواند جریمه ای تا سقف 5000 ین برایتان ایجاد کند. در برخی از مناطق، با هدف بازدارنده بودن، تابلو های سیگار ممنوع در سطح شهر نصب کرده اند تا نقش بازدارندگی داشته باشد.

انواع فرستنده های رادیویی حتی از نوع اسباب بازی در این کشور ممنوع است و در صورت مشاهده، جریمه نقدی و حبس تا 1 سال را به دنبال خواهد داشت.



بنا بر قوانینی که در سال 2015 برای مقابله با فحشا به تصویب رسیده است در کلوب های شبانه، هنگام رقص باید چراغ های آن مجموعه روشن بماند، موضوعی که باعث بروز اختلافاتی میان صاحبین این اصناف با دولت شده است.

یکی دیگر از نکاتی که باید هنگام صرف غذا به آن توجه کنید این است حواستان باشد هنگام پیاده روی غذا نخورید، غذا خوردن باید در مکان های مشخص شده باید انجام گیرد.

ژاپنی ها برای محیط زندگی برایشان اهمیت و ارزش بالایی قائل هستند و یکی از موارد فرهنگی که بین ما و مردم این کشور مشترک است، رسم در آوردن کفش و جفت کردن آن هنگام ورود به خانه است. البته باید توجه کنید که این قوانین در مکان هایی مانند رستوران، هتل و رستوران ها نیز اجرا می گردد.



منضبط بودن یکی دیگر از خصوصیات اخلاقی ژاپنی هاست و به همین جهت، استفاده درست از زمان نقش بالایی در زندگی آنها دارد و برای تک تک دقایقشان برنامه ریزی درستی انجام می دهند. به همین جهت سعی کنید وقت شناس باشید و در زمان تعیین شده در مکان مشخص شده حضور پیدا کنید.

یکی دیگر از نکات آموزنده ای که قبل از سفر مد نظر قرار دهید آداب احترام به افراد است. سنت احترام در ژاپن ریشه در تاریخ این کشور دارد. رسم بر این است که هنگام سلام کردن و عذر خواهی، به نشانه ادب تعظیم می کنند. در اجرای این رسم سنتی برخورد های دوستانه و مراودات تشریفاتی نیز با هم متمایز می شوند به گونه ای که هرچقدر رسمی تر باشد میزان مختصری سر را پایین آورده و زمان کوتاه تری را صرف آن می کنند. در روابط دوستانه، معمولا این کار با احساسات بیشتری انجام شده و به آرامی سر را پایین می آوردند.

یکی دیگر از مواردی که حتما باید به آن توجه کنید این است که در ژاپن بر خلاف سایر کشور ها انعام دادن در رستوران ها و سایر اماکن خدماتی، یک عمل مرسوم شناخته نمی گردد و معمولا تقسیم ثروت در این کشور به نحو درستی انجام می گردد که اصلا شاید به اینگونه موارد فکر هم نکنند.



عجیب ترین رفتار های ژاپنی ها!

چند نمونه از رفتار های عجیب و منحصر به فرد ژاپنی ها.

اگر یادتان باشد همه ما ناخواسته در دوران کودکی رفتارهای نادرستی را مرتکب شده ایم که پدر و مادر خیلی سریع واکنش نشان داده و در تلاش بودند که رفتاری مناسب را به ما آموزش دهند؛ اما در فرهنگ برخی از جوامع به گونه دیگری بوده و رفتاری که فرهنگ ما بی ادبانه قلمداد می کند در کشوری دیگر با نگرش دیگر به این رفتارها می پردازند و اغلب مورد تشویق افراد دیگر قرار می گیرند. یکی از عجیب ترین رفتار های مردم ژاپن این است که در رستوران ها برای اینکه طعم خوب غذای سرآشپز را تایید کنند غذا را هورت می کشند و عقیده دارند با این حرکت میل بیشتری به غذا خوردن پیدا می کنند و با این روش می توانند لذت خودشان را از طعم خوب غذا نشان دهند.





مترو توکیو به یکی از شلوغ ترین و پر ازدحام ترین مترو های جهان شهرت دارد؛ و طبیعی است که مجبور باشند برای ورود به داخل و خروج از آن همدیگر را هل دهند به همین جهت، این نوع رفتار ها در فرهنگ آن کشور پرخاشگرانه تلقی نمی شود و برای انجام امور روزانه بارها و بارها شاهداین قضیه خواهید بود.

فرض کنید برای صرف غذا به رستورانی در دل شهر توکیو رفته اید که ناگهان یک فرد ژاپنی فریاد می زند و به سرعت پیشخدمت برای گرفتن سفارش در کنار میز مشتری حاضر می شود از رفتار او تعجب کرده و پیش خود فکر می کنید، این چه رفتار زشت و ناپسندی است که این فرد مرتکب شد؛ ولی با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که این نوع رفتارها طبیعی است و اکثرا از واژه ببخشید برای صدا کردن گارسون استفاده می کنند.

در بسیاری از کشور ها قطع کردن صحبت طرف مقابل ناپسند تعبیر شده و از این نوع رفتار اظهار ناراحتی می کنند ولی در ژاپن این قضیه به گونه ای دیگر معنا پیدا می کند. هنگامیکه با یک فرد ژاپنی صحبت می کنید مرتب در حین مکالمه از واژه هایی استفاده می کنند تا به شما اثبات کنند تمام تمرکزشان روی صحبت های شماست و برای آن ارزش قائل هستند؛ و این امر هم بسیار مورد تایید مردم بومی این کشور قرار می گیرد.



آب و هوای کشور ژاپن

ژاپن دارای 4 فصل مجزا می باشد در نقاط مختلف این کشور آب و هوای متنوعی را شاهد خواهید بود به گونه ای که در شمال ژاپن تابستان های گرم و زمستان های بسیار سرد در ناحیه دریای ژاپن و مناطق کوهستانی، تجربه خواهید کرد. شرق ژاپن دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد با همراه با بارش های سنگین برف در قسمت دریای ژاپن است

غرب ژاپن دارای تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های سرد و معتدل می باشد و همچنینن در منطقه اوکیناوا شاهد آب و هوای نیمه گرمسیری اقیانوسی با تابستان هایی دارای آب و هوای گرم و مرطوب و زمستان های معتدل قرار دارد.



بهترین و بد ترین زمان سفر به کشور ژاپن

اگر ماه ژوئن تا آگوست را برای مسافرت خود به انتخاب کنید، در این بازه زمانی، گرمای هوا را با حداکثر رطوبت تجربه خواهید کرد. سعی کنید از انتخاب سفر در ماه سپتامبر خودداری کنید زیرا در این ماه از سال کشور ژاپن در بدترین حالت ممکن آب و هوایی قرار داشته و اغلب همراه با بادهای شدید یا بهتر بگوییم طوفان را تجربه خواهید کرد.

اگر ترجیح می دهید در هوای کاملا ملایم بهاری که معتدل ترین حالت آب و هوایی نیز شناخته می شود، به ژاپن سفر کنید و از مناظر شگفت انگیز شکوفه های درختان لذت ببرید، در بازه زمانی مارس تا آوریل مناسب ترین شرایط برای مسافرت به سرزمین ناشناخته ها خواهد بود.



www.gashteroyayi.com

ثبت دیدگاه
نظرات کاربران